01.03.2018

Vierdaagse masterclass Business Design Thinking

6 maanden geleden door Sandra Vanderniepen

Marketing , Antwerp Management School

Deelnemen
  • Antwerpen

  • 01/03/2018

  • 09:00

Leer en durf innoveren in complexe omgevingen door design thinking toe te passen in je bedrijfsomgeving.

Door het design thinking-proces toe te passen, ontdek je nieuwe (business)opportuniteiten die inspelen op de reële noden van jouw gebruikers. Hierdoor ontstaan niet alleen nieuwe oplossingen voor deze gebruikers maar ook nieuwe
(strategische) kansen voor jouw onderneming.

Deze masterclass richt zich tot managers die zichzelf en hun onderneming willen doen groeien via een creatief en innovatief proces, afgestemd op de échte behoeftes van hun klanten. Profielen: bedrijfsleiders, innovatiemanagers, R&D managers, brand managers, innovatiemanagers, change managers, product managers, sales managers, marketeers, enz.

De opleiding bestaat uit twee modules, gespreid over vier dagen:

01-02 maart 2018 (Antwerpen), 19-20 april 2018 (Kortrijk) – Module 1
In deze eerste module ga je op zoek naar een voedingsbodem voor innovatie. Vanuit strategische context evolueer je naar concrete projecten en leer je een betrouwbaar onderzoek op te zetten om van jouw gebruikers en hun context te leren wat hun échte noden zijn.

22 en 23 maart (Antwerpen), 17-18 mei 2018 (Kortrijk) – Module 2
In de tweede module leer je hoe je de vanuit onderzoek verkregen data moet verwerken en omzetten in steeds robuustere
prototypes. Tegelijkertijd ontwikkelt zich al doende ook jouw businessmodel. Aan de hand van praktische tools zal je
uiteindelijk komen tot een implementeerbaar concept.

Download hier de brochure

Event link: 
https://www.antwerpmanagementschool.be/programma/masterclass-business-design-thi...
Antwerpen POM Provincie Antwerpen Winkelhaak Universiteit Antwerpen Antwerp Management School Karel de Grote-Hogeschool Sint-lucas EFRO Europese Unie